اولین نشست کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان به ریاست مدیر کل روابط عمومی استانداری و با حضور دبیران سایر کمیته ها و نمایندگان خبرگزاری ها در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد ، "داود پاک طینت" در ابتدای این نشست میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت را گرامیداشت و با اشاره به در پیش رو بودن دهه مبارک فجر بر اهمیت بزرگداشت این مناسبت مهم ملی و دینی تاکید کرد.
مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان به نقش و جایگاه مهم حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: یاد انقلاب و دهه فجر یادآور خاطرات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره) است که انصافا عزت و اقتدار را به ایران اسلامی بازگرداند.
وی ادامه داد: در برنامه های گرامیداشت دهه فجر باید نام و یاد امام خمینی(قدس سره) و منویات مقام معظم رهبری به صورت ویژه مورد نظر قرار گیرد و پیگیری شود.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب از واژه قرارگاه و جبهه در مباحث فرهنگی استفاده می کنند نشان از اهمیت موضوع و مسئولیت بالای دلسوزان نظام و انقلاب دارد.
پاک طینت کار فرهنگی و اطلاع رسانی به نسل چهارم انقلاب را دارای اهمیت خاص دانست و اظهار داشت: ما با نسلی روبرو هستیم که نه تنها انقلاب را ندیده اند بلکه دفاع مقدس را نیز درک نکرده اند و انتقال مفاهیم والای انقلاب اسلامی به این نسل، از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی گفت: انقلاب ما بر اساس سه ضلع مثلث، ایمان به خداوند، رهبری امام خمینی(ره) و وحدت کلمه شکل گرفت و به پیروزی رسید و امروز، مردم متقی و با ایمان هستند و از وجود رهبری معظم بهره می بریم  و باید ضلع سوم مثلث که همان وحدت کلمه است را رسانه ها مد نظر داشته باشند.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان  از رسانه ها خواست تا از مطرح کردن مباحث اختلاف انگیز در این ایام دوری کنند.
وی از راه اندازی پرتال جامع خبری کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان به آدرس yfajr.ir  خبر داد و گفت: ادارات ، نهاد ها ، سازمان ها و کمیته های ستاد دهه فجر می توانند فعالیت ها و اقدامات خود را از طریق این پرتال به اطلاع عموم مردم برسانند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان از ارزیابی اخبار توسط این کمیته خبر داد و انعکاس سریع ، کیفیت محتوای خبر، پر رنگ بودن نقش امام و رهبری در خبر و بدیع بودن را از آیتم های مهم در ارزیابی برشمرد.
وی با اشاره به حمایت محکم رهبر معظم انقلاب از گفتمان غالب دولت یازدهم، گفت: امید افزایی و بالا بردن روحیه امید جزو گفتمان غالب دولت یازدهم می باشد که باید آن را در اخبار و برنامه ها مدنظر قرار داد.
راه اندازی کانون عکاسان افتخاری و کانون خبرنگاران افتخاری ستاد دهه فجر، دیدار با خانواده شهداء ، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ، تشکیل کارگروه اطلاع رسانی در کمیته اصناف و بازاریان ، برگزاری مسابقه عکاسی با تلفن همراه ویژه دانش آموزان و تبادل لینک پرتال خبری توسط ادارات و نهادها از مهمترین مصوبات این نشست بود.
اعضای جلسه در این نشست به ارائه نظرات و پیشنهاد های خود جهت ارتقاء برنامه های کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی پرداختند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا